onsdag 28. november 2012


Hei! Her kommer en liten oppdatering om det som har skjedd i det siste. Her om dagen bestemte jeg og Vaka oss for aa lage en kake, men da vi hadde starta kom det en bil forbi som solgte ananaser for 12 kr. FIRE ananser for 12 kr, selvfoelgelig slo jeg til! Og da jeg kjoepte dem saa ga han meg rett og slett en pose med mandariner ogsaa... 4 ananaser og en pose med mandariner for 12 kr, det kaller jeg et KUPP!


 Da mamman min kom hjem fortalte jeg henne hvor heldig jeg hadde vaert, og hvor billig det var. Hun ble glad, men hun fortalte meg at grunnen til at det var saa billig var fordi de var veldig modne, saa vi maatte spise mye ananas paa kort tid. Hahaha!


Saa dro jeg og Vaka til San Jose en tur (hovedstaden) :)


Vi moette paa er tog med store kuer...

... og en vegg med elefanter.

Paa mandag satt jeg og spiste frokost da det stoppa en motorsykkel uttafor med en stor pakke bakpaa. Mamma har sendt meg en pakkeeee! Under ser du tingene jeg fikk fra Norge. Saa her skal det bakes grovbroed, og jeg skal spise brunost og makrell i tomat med agurk og majones! Hun sendte ogsaa et pepperkake hus (du vet pakkene med ferdige vegger), som jeg glemte aa ta med paa bilde :) Vi fikk ogsaa julegaver til alle tre i heimen, og vi aapnet en. Vertsmamman min ble saa glad for julenisse-kaffekopper fra Norge, hun sa til og med at hun ikke vil kaste avispapiret som var rundt, fordi det er fra Norge. Hahahaha! Tusen takk for pakka mamma!

 I maarra skal jeg dra ut aa laere aa staa paa rulleskoeyter! Forje uke dro vi og det var som aa komme inn i en hall fra 90-tallet der de gaar paa rulleskoeyter i ring. Jeg hadde ikke med meg kamerat, men i maarra skal jeg ta det med, ogsaa skal jeg se om jeg kan faa tatt noen bilder, hvis jeg ikke er for opptatt med aa holde balansen og ikke aa falle... Og paa mandag drar jeg til Nicaragua med AFS, saa du skal ikke se bort i fra at det kommer et innlegg om det ogsaa :)


¡Pura vida!

2 kommentarer:

  1. Hei Randi. Så morsomt å lese bloggen! Skjønner at du trives og at du lærer mye. Har tenkt på deg og skulle sendt noen ord for lenge siden, men høsten har vært unntakstilstand pga jeg fikk brystkreft igjen etter å ha vært frisk i ni år. Nå er jeg snart ferdigbehandlet og gleder meg til normale hverdager. Men først er det jul! Spennende med julefeiring for deg der borte, men du holder vel god kontakt med familien via teknologien og nesten kjenner lukta av pepperkaker og ribbe. Nå er jo heller ikke pepperkaker og ribbe det viktigste.. Viktigst å ha det godt! Ønsker deg en flott jul og et godt nytt år med mange fine opplevelser. Stor klem fra Synøve

    SvarSlett
    Svar
    1. Aanei! Det hoeres ikke godt ut! Saa bra at du faar hverdagene tilbake :) Min jul blei anderledes og fin :) Tusen takk! God jul og godt nyttaar! Mange klemmer

      Slett