onsdag 5. september 2012

Mitt foerste jordskjelv

I dag opplevde jeg mitt foerste jordskjelv. Jeg trodde det var ganske vanlig her nede, men dette var stoerre en normalt. Det maalte 7,6 paa Richters skala.

Vi satt utenfor klasserommet og venta paa laereren, og plutselig saa venninna mi: "Aanei, et jordskjelv!" og folk begynte aa hyle og saa loep vi ut paa plenen. Bakken rista og skolebygningen knirka. Etter ca. 10 sekunder var det over, men folk var fortsatt oppskakka og alle ringte hjem. Foer jeg dro ble jeg fortalt at folk ikke brydde seg om jordskjelv, men det gjoer de. Mange av vennene mine var redd for besteforeldre, foreldre og soesken. Familier kom aa henta ungene deres, og min mamma kom aa henta meg og soestra mi.
Det kan hende at det kommer en tsunami til nabobyen min ogsaa, men det er ikke her.

Jeg har det bra, og jeg foelte meg ikke utrygg. Det var bare rart aa kjenne at bakken rista under foettene mine.










1 kommentar:

  1. Flott med kjapp info her Randi <3
    På internasjonale nyheter skrives det at dette er et 50-års skjelv, så ikke så rart at de rundt deg har vært oppskaka.
    Supert å oppleve at AFS-telefonkontaktmuligheten (langt ord) vi har her hjemme var godt oppdatert og tilstede !!
    Livet og verden er spennende gitt ;-)

    SvarSlett