tirsdag 20. november 2012


Jeg tenkte jeg kunne vise dere noen bilder fra byen jeg bor i. I Costa Rica er det 7 provinser, og jeg bor i en provins som heter Puntarenas og en by som heter Esparza. Jeg tror det er 22.000 innbygere, og den er stoerre enn det jeg foeler den er. Men det har kanskje noe med aa gjoere at jeg kommer fra en liten by i Norge.



Paa bilde under kan du se garasjeporten min helt til venstre i bildet. Jeg gaar denne sletta hvis jeg skal gaa til sentrum eller ta buss.


Esparza ligger paa en maate paa en slette mellom fjell og hav. Derfor er det uuutrolig varmt her! Naa er 20-22 C* kaldt for meg...






Midt i sentrum har vi en park, og det er veldig deilig aa vaere der i skyggen. Det jeg liker veldig godt er at det er bakere og smaa butikker paa alle hjoerner :)



Jeg maa fortelle dere en morsom historie! Jeg hadde dessverre ikke med meg kameraet, saa jeg kan ikke gjoere den spennende med bilder, men jeg forteller den likevel. Paa soendag kjoerte vi og noen venner i en liten minibuss. Dere som er fra Bamble kjenner til kul-tur bussene, den er noe i den duren. Det som var greia da, var at den slet litt med 1.gir og midt i en lang oppoverbakke stoppa vi. Vi kom ikke lenger... Saa etter noen forsoek uten aa faa den i gang, maatte vi alle ut aa dytte. Vi var 6 jenter/kvinner og 2 mannfolk, og vi dytta rett og slett minibussen opp resten av bakken, med motiverene ord som "Kom igjen!", "Vi klarer det!"
Hahaha, og vertsmamman min med hoeyeheler! Det som er veldig forskjellig fra Norge er at det kjoerte mange bilder forbi oss, men ingen stoppa for aa hjelpe! Men vi klarte det da :)

¡Pura vida!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar