fredag 10. mai 2013

Babytime

For noen uker siden fikk katta til Nana kattunger. Veldig soete, smaa vesen som skriker etter melk! De har en annen katt ogsaa, og for noen dager siden fant vi uta av den ogsaa er gravid. Hehe, saa her blir det kattunger til salgs snart :)






Jeg var paa et annet babybesoek her om dagen, som er litt mer spesielt. I paaska fikk en venninne i klassa mi en liten jente. Hun er like gammel som meg, gaar siste aaret paa videregaaende (annet system enn i Norge) og er mor. For oss i Norge er det veldig anderledes, og kanskje litt rart. Men her er det en annen virkelighet, og et annet synsnpunkt paa det hele. I foelge loven er abort ulovlig og jeg har foelelsen av at de ikke er nok informert om prevansjon heller, noe som gjoer at mange unge jenter blir gravide. Jeg vet i alle fall om 3 paa skolen min som er gravide eller har faatt baby imens jeg har vaert her. Men lille Paula Victoria har det veldig bra, selvom jeg kan tenke meg at det kan vaere slitsomt aa vaere mor paa min egen alder. Heldigvis har hun familie og svigerfamilie som stiller opp for henne, og drar paa skolen hver dag. I dag hadde hun med seg dattera si i alle timene, mens hun fulgte undervisningen laa dattera i vogna og sov dypt. Jeg synes venninna mi er toeff som ser paa det hele med en positiv innstilling :)




¡Pura vida!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar