onsdag 6. februar 2013

En ny start

De siste ukene har jeg reist en god del, tatt farvel med 2 gode venner som har dratt hjem til landene sine og kommet over halvveis i mitt utvekslingsaar. I dag begynte jeg paa skolen.




Jeg og Vaka dro paa en firedagers tur til Playa Conchal (Beach conchal). En av de hviteste strendene i landet! Vi noeyt dagene.






Som den gode (haha) turisten jeg er saa klarte jeg ikke aa si nei da dykker-guiden tilbydde meg fersk oesters! Vi hadde ikke sitron for oeyblikket, saa det var litt som aa spise myk gummi med salt og bittelitt fiskesmak. Ikke saa vaerst egentlig...

Vi fikk fisk!

Midt i januar sa vi "hade" til Inga, som dro hjem til tyskland. For noen dager siden dro Vaka tilbake til Island.
 

Vertsfamilien min og meg!

Jeg har gaatt fra aa gaa i cuatro til quinto, og siden jeg da er eldst paa skolen har vi bytte genser:

Foer                                                          Etter

Som jeg sa saa har jeg kommet over halvveis. Paa en maate foeles det som det var i gaar da jeg graatende tok fravel med mamma og pappa paa flyplassen og samtidig foeles det som aar og dager siden. Tiden gaar fort og sakte. Det er utfordrene og spennende. Noen ganger graater jeg en skvett for jeg kjenner savnet av de der hjemme, men det er kort tid til jeg ser dem igjen. Jeg har bare 4 1/2 maaned igjen til aa nyte livet og landet her nede som har faatt en stor plass i hjertet mitt. Som har forandret livet mitt. 4 1/2 maaned paa aa oppleve, erfare og nyte. Naar jeg da tenker paa at jeg har 60 aar (forhaapentligvis) igjen hjemme i Norge, blir trangen til aa nyte mye stoerre en trangen til aa savne. Norge gaar ingen vei, men aaret mitt i Costa Rica vil om noen maaneder vaere et minne. Saa halvveis er baade godt og vedmodig. Jeg skal gjoere alt jeg kan for aa nyte dagene mine her saa mye som jeg kan.

Hvis du som leser dette kjenner lysten til aa dra ut som utvekslingsstudent har jeg to ord til deg: "Grip sjansen!" Mitt aar har forandret livet mitt til noe jeg ser paa som bedre. Jeg har utviklet meg selv i retninger som jeg vet jeg vil ha nytte av videre. Retninger som bare dette aaret kunne ha gitt meg. Grip sjansen mens du er ung og paavirkelig, jeg lover deg - med kors paa halsen - at du ikke vil angre!

 ¡Pura vida!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar